dagje later - Reisverslag uit Araguari, Brazilië van joekenel Pijl - WaarBenJij.nu dagje later - Reisverslag uit Araguari, Brazilië van joekenel Pijl - WaarBenJij.nu

dagje later

Blijf op de hoogte en volg joekenel

23 Augustus 2013 | Brazilië, Araguari

Vanochtend was ik alleen aan het ontbijt met m'n gastmoeder aangezien Matheus erg moe was van de avond daarvoor en ik alleen naar school ging samen met Aline (een heel lief meisje en vriendin van Matheus). In het begin was dat even moeilijk maar met een beetje handen en voeten kwamen we al een heel end. Dirkje dit is echt jouw land zoals ik al zei want ze ontbijten met koekjes en thee voor de televisie haha! Moest vanochtend daarom aan jou denken.

Gisteravond gingen we in de auto met Matheus en ik/ Zaria en haar gastmeisje Paolla (mijn derde gastgezin)/Pia en haar gastmeisje Barbara naar een Braziliaans conservatorium. Barbara en Paolla waren vorig jaar exchange students in Mexico.
Op het conservatorium werden alweer gelijk alle hulptroepen ingeschakeld om "de buitenlanders" te voorzien van een rondleiding. Dat vind ik dus zo leuk aan Brazilië gelijk mogen we in de leraren kamer en worden we aan iedereen voorgesteld met knuffels en zoenen zelfs de schoonmaker krijgt te horen dat wij de landen Duitsland, Bermuda en Nederland vertegenwoordigen. Ik voelde het al aankomen dat ik iets moest doen en absoluut niet muzikaal ben ingesteld. Dat onderbuik gevoel werd alleen maar erger toen Ria Viool bleek te spelen en Pia klarinet, om toch nog een beetje creatief over te komen heb ik me ingeschreven voor schilder en teken les (waarom dat trouwens wordt gegeven in een conservatorium geen flauw idee).
Nou de eerste naschoolse activiteit was nog maar net binnen of we arriveerde al bij een dansschool waar Paolla vijf jaar lang tapdans les heeft gehad. Op deze dansschool kun je streetdancen, ballet, jazz en tapdansen. We mochten kijken naar een tapdans les die aan de gang was. Maar het blijft natuurlijk Brazilië dus het saaie tapdansen was wel gelijkt op een swingende choreografie met Beyoncé op de achtergrond.
Wat een groot verschil is met Brazilië en Nederland is iedereen is relaxed als je in Nederland niet op je hockey training komt zijn er consequenties namelijk je begint op de bank die zaterdag, ik zeg maar wat. Kom je hier een maand niet naar taples dan krijg je de eerst volgende keer dat je wel komt te horen "wat jammer dat je er niet was we hebben je zo gemist!" Maar ergens hou ik soms wel van die regels maar wat het verschil is met hier is iedereen denkt zo dus er zit geen ergernis aan als je niet of te laat komt.
Waar ik zo nu en daar wel eens tegen aan loop is het 'nee' zeggen tegen dingen. De mensen hier zijn zo geweldig en lief en zetten alles op alles om het ons naar de zin te maken van eten tot activiteiten, dat je nauwelijks nog nee durft te zeggen. Ik weet dat dat waarschijnlijk ook weer een les is voor dit jaar maar aangezien ik op dag 3 zit, en me op zich heel erg thuis voel, zie ik mezelf nog steeds als een gast en het zelf eten pakken bijvoorbeeld zit nog niet volledig in mijn systeem. Hopelijk komt dat met de tijd.

Vandaag was dus schooldag twee en die verschilde niet veel van m'n de eerste schooldag nog steeds was iedereen zeer geïnteresseerd in Nederland en de meisjes in de Nederlandse jongens haha. Ik heb nu twee schooldagen gehad en merk dat ik het soms wat heb onderschat, ik verveel me namelijk DOOD. ik heb een sudoku boekje waar ik af en toe mee in de weer ben maar veel meer, op de pauzes na, valt er niet te doen.

Vandaag liet ik een foto zien van m'n klas in Nederland, nou dat deed het hem van de helft is namelijk blond! De meisjes uit m'n klas en m'n gayfriend waren dan ook vol van alle blonde jongens alsof ik jaren in in een hemel heb geleefd haha, heel grappig om te horen. Ook Pip, jou vonden ze heel mooi! Het laatste uur van m'n schooldag was Engelse les met een lerares die verrassend goed Engels sprak. We gingen in een kring zitten en bespraken de verschillen tussen onze culturen en zij stelde vragen over mijn land en ik over Brazilië. Ik vroeg naar het Carnaval hier en iedereen begon gelijk enthousiast te vertellen over de vier dagen feest vol drank, dansen, zingen, zoenen en vooral nauwelijks kleren dragen haha. Ik vertelde over het Nederlandse weer en dat iedereen hier fietst, het voetbal dat erg belangrijk is en natuurlijk het onderwerp drugs kon niet ontbreken, voor het eerst was de klas stil en luisterde aandachtig naar mijn verhaal over coffeeshops en het beheren van een eigen wiet plant.

M'n gastmoeder werkt in een beauty salon en nam me vandaag dan ook mee naar haar salon om mijn nagels te doen. In Brazilië is het heel belangrijk als een meisje 15 jaar wordt dus volgende week hebben wij zo'n verjaardag en dan is het dus de bedoeling dat je als meisje/vrouw je er tip top uitziet. Mijn gastmoeder besloot dus ook om volgende week m'n haar te föhnen en mijn nagels te doen zo dat we er "perfect" uitzien haha.
De andere kant van de familie is namelijk de oudste zoon en m'n gastvader die zijn namelijk niet weg te slaan als het om crossmotors gaat! Gabriel m'n gast broer is dan ook een goede motorrijder en wint de ene na de andere prijs als ik het allemaal goed begrijp. naast het huis is dan ook een winkel waar je alles kan kopen wat er dan ook een beetje mee te maken heeft.
Straks gaan we kijken naar een motorcross training van Gabriel en z'n vrienden, dat belooft wat haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joekenel

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 17007

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 26 Juli 2014

mijn jaar in Brazilie

Landen bezocht: